begeleiding,
hoe werkt dat?

WErkwijze

Er is altijd een  intakegesprek waarin we bespreken wat de aanleiding was om contact te zoeken, wat de hulpvraag is en wat de verwachtingen zijn. 

Dit gesprek geeft ook de mogelijkheid om te bekijken of jij denkt dat ik als begeleider bij je pas en voor mij om te kijken of ik de begeleiding kan geven. Samen bespreken we dan of we de begeleiding gaan starten. Intuïtief bepaal ik wat we gaan doen in de begeleiding; vanzelfsprekend in overleg. We zullen in gesprek gaan al zijn in de praktijk allerlei materialen aanwezig om ook op andere manieren aan de slag te gaan. Tekenen, schrijven, werken met poppetjes zijn enkele voorbeelden. 

Als je het fijner vindt om thuis, op school of werk af te spreken kan dat ook. 

De frequentie van de begeleiding bespalen we ook samen. Het kan zijn dat we beginnen om de 1 à 2 weken en dat er later in de begeleiding meer tijd tussen de afspraken komt.

Aan het eind van de begeleiding vindt er een afsluiting plaats waarin we terugkijken waar in de sessies aan gewerkt is en wat je zelf nu in handen hebt om verder te gaan.

systemisch werken

Op welke manier we ook aan de slag gaan, ik werk systemisch.  Dat betekent dat ik niet alleen naar jou kijk maar ook naar het systeem, de mensen om je heen. Welke plek neem je in in jouw systeem, waar staan de anderen ten opzichte van jou?  Bij verlies kan het zijn dat rollen zijn veranderd, dat je bijvoorbeeld verantwoordelijkheden op je genomen hebt die niet van jou zijn of als kind op de plek van je ouder bent gaan staan. Dat is van invloed op je zijn en kan blokkades in jezelf geven.  Vaak werk ik in de begeleiding met zogenaamde vloerankers of poppetjes om de onderlinge relaties verder te verduidelijken. 

Scroll naar boven